fredag 24. januar 2014

Varm og godt!

Har lenge tenkt på å sy meg ett skjerf av  fleece og lappestoffer
 og endelig fikk jeg en ledig stund.


Veldig enkel å sy. Jeg kjøpte ett enkelt fleecepledd og kuttet av en remse på full lengde 1.80 og bredden på 9". 
 Blomstrete stoffet ble kuttet  9"x 4,5"  2stk
rød remse 9"x1,5"      2stk
grå-prikkete  9"x 10,5"    2stk
(du kan selvfølgelig velge dine egne mål)
Bakstykke kuttes samme størrelse som fleece remsen. Jeg valgte å vrangsy begge to lagene med stoff og fleece som mellomlegg (helt nederst)....men kan kanskje vær litt i det tykkeste lage. Neste gang vil jeg prøve å klippe av fleecen. Ellers er jeg fornøyd. 
Har alt testet den ut og den var varm og god :) 

Imorgen er det den siste lørdagen imorgen, og jeg vil da ha åpent i butikken i hagen fra kl 10-14. Velkommen innom!!

3 kommentarer:

Liv Aagot's Quilt Blog sa...

Så fint skjerf! For en god ide :)

Siddis back home sa...

Det var helt supert! Ha en god helg og Happy Quilting!

Birthe Marie sa...

Så flott Skjerf! Det var jo en god ide! :-)